Meest gestelde vragen

  • OVER ONS

  • Hebben jullie ook vacatures open staan?

    Momenteel hebben wij geen vacante vacatures openstaan. Een open sollicitatie mag altijd indien je ervaring hebt met het maken van (steigerhouten) meubels of een affiniteit hebt met hout en hierin een BBL opleiding zou willen volgen.

    Stuur dan je cv inclusief een motivatie naar [email protected]

  • Wie is Budget-Living?

    Budget Living ontwerpt en vervaardigt sinds 2013 alle soorten, van topkwaliteit, steigerhouten meubels op Maat, met een vakkundige afwerking, een snelle levering in Nederland en België en tegen een super scherpe (Budget) prijs!

  • Hebben jullie ook een showroom?

    Aangezien wij onze meubelen op maat maken en op bestelling werken, hebben we geen grote voorraad staan. Wel hebben wij een showroom, waar u een klein gedeelte van ons assortiment kunt komen bekijken. Bent u geinteresseerd om eens te komen kijken? Neem dan contact met ons op voor het maken van een afspraak.

  • BESTELLEN EN BETALEN

  • Wat betekent de status bij mijn bestelling als ik ingelogd ben?

    Er zijn verschillende statussen mogelijk. Deze status is puur een verwerking van uw bestelling en zegt dus niks over de productie hiervan. U krijgt ruim op tijd van ons een bericht wanneer uw bestelling klaar is om te verzenden. Ook dan wordt met u een afspraak gemaakt wanneer wij deze bestelling bij u af kunnen leveren. Zorgt u er voor dat uw telefoonnummer en emailadres goed bij ons in het systeem staat. U kunt dit hier inzien door in te loggen met uw accountgegevens. Als u uw wachtwoord bent vergeten dan kunt u deze alsnog hier opvragen.

    • - Wachtende (pending): De bestelling is succesvol, er is nog geen betaling verricht!
    • - Bezig met verwerken (processing): De bestelling is succesvol en de betaling is reeds verricht!
    • - Voltooid (complete) : Uw bestelling is verzonden
    • - Geannuleerd (Canceled) Uw bestelling geannuleerd
    • - Gesloten (Closed) : De bestelling is betaald en afgeleverd. De bestelling is gesloten




  • Hoe verloopt de bestelprocedure?

    Indien u een bestelling plaatst bij Budget-Living ontvangt u van ons na het doorlopen van de  bestelprocedure een orderbevestiging ter bevestiging. Daarna houden we u op de hoogte wanneer het meubel gemaakt en afgeleverd gaat worden met de levertijd van 2 tot 5 weken.

    Als bekend is wanneer uw bestelling in productie wordt genomen en afgeleverd kan worden ontvangt u van ons bericht en wordt er een afleverafspraak ingepland. Het is belangrijk dat u ervoor zorgt dat uw telefoonnummer en emailadres goed bij ons in het systeem staan. U kunt controleren door hier in te loggen met uw accountgegevens. Als u uw wachtwoord bent vergeten dan kunt u deze alsnog hier opvragen.

  • Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

    Wanneer u een bestelling bij ons plaatst, nemen we deze mee in ons productieproces. Wij maken namelijk geen meubels op voorraad. Dit betekent dat het meubel dus speciaal voor u op maat wordt gemaakt. Indien u een bestelling wilt wijzigen of annuleren is het dus van belang dat u dit zo spoedig mogelijk doorgeeft aan ons.

    Wij verzoeken u dan ook om telefonisch contact met ons op te nemen en indien uw bestelling nog niet meegenomen is in het productieproces kan deze gewijzigigd of geannuleerd worden. 

  • Wat zijn de betaalmogelijkheden bij jullie?

    U kunt bij ons op diverse manieren betalen. Hiervoor kunt u terecht op onze pagina betaling.

  • Wat zijn jullie bezorgkosten?

    Wij berekenen bezorgkosten aan de hand van de afstand in kilometers vanaf onze locatie tot aan uw postcode. Hierbij hanteren wij een maximum van 37,50 euro transportkosten in Nederland. Voor Belgie zijn de transportkosten standaard 65 euro. Let op: Wij leveren in Belgie alleen bestellingen vanaf 30 kilogram en in de volgende postcode gebieden

    2000-2999, 3500-3799, 3900-3999, 9000-9299, 9900-9999

  • LEVERING

  • Moet ik thuis zijn tijdens aflevering van het meubel?

    Het is belangrijk dat u of iemand anders aanwezig is bij het afleveren van het Meubel. U zult een handtekening moeten zetten voor goed ontvangst en het meubel zal op zijn plek gezet moeten worden. In principe leveren we tot aan de deur, het dus belangrijk dat u dit zelf (met eventueel een extra paar handen) kunt doen.

  • Kan ik mijn bestelling ook afhalen bij jullie?

    Zelf afhalen van uw gekochte product is uiteraard ook mogelijk. Hiervoor kunt u een afspraak met ons inplannen.

  • Leveren jullie ook tot in mijn appartement?

    Wij bezorgen tot de eerste deur op begane grond. Mocht u in een flat wonen dan dit graag even aangegeven in uw bestelling bij optie: Notitie! Ook hierbij geldt levering tot op de begane grond. Eventueel iets afspreken (in de vorm van een kleine vergoeding) met de bezorger is altijd mogelijk. Hier staat Budget Living buiten. Budget Living is dan ook niet aansprakelijk voor schade ontstaan tijdens het verplaatsen van uw meubel(s) naar de plek binnen.

  • Is levering in BelgiĆ« ook mogelijk?

    Ja, vanaf 30 kg en meer leveren wij ook in bepaalde postcodegebieden in Belgie. De verzendkosten voor Belgie zijn 65 euro. De postcode gebieden waarin wij leveren zijn als volgt:
    2000-2999, 3500-3799, 3900-3999, 9000-9299, 9900-9999

  • Is levering aan de Waddeneilanden ook mogelijk?

    Nee, wij leveren niet aan de waddeneilanden. Indien u een bestelling wilt plaatsen zult u zelf een afleveradres aan wal door kunnen geven en transport naar uw eiland moeten regelen.

  • Wat zijn de levertijden bij jullie?

    Aangezien wij geen producten op voorraad maken, maar op bestelling, fluctueren onze levertijden afhankelijk van het aantal bestellingen. Voor onze actuele levertijden kunt u terug naar de home page van onze site. Onderin deze pagina ziet u een grijze banner met de actuele levertijd.

    Indien u een bepaalde levertijd wenst is dit wellicht wel mogelijk voor u. We raden u dan ook aan om contact met ons opnemen zodat we de mogelijkheden kunnen bekijken en afstemmen met elkaar. We geven de voorkeur aan een belletje aangezien we niet altijd direct kunnen reageren op onze mail.

  • BEHANDELING EN ONDERHOUD

  • Wat is beits precies?

    Beits is een transparante laag die aangebracht wordt op het hout en, in tegenstelling tot verf, gedeeltelijk in het hout dringt. Het is licht vochtafstotend, wat betekend dat het goed afneembaar is, maar vloeistoffen (indien niet direct afgenomen) er wel in kunnen trekken. Beits kan zowel kleurloos als met een kleur op het hout aangebracht worden.

  • Wat is nano coating precies?

    Nano Coating is een natuurlijke nieuwe soort behandeling die een soortgelijke bescherming geeft als lak, maar zonder het hout te laten glansen. Een onzichtbare beschermlaag dus.

    Een Nano Coating maakt het hout water, vuil en vetafstotend en weert het de groei van algen en mossen. Daarnaast is het UV bestendig en de meest milieuvriendelijke behandeling van het moment.

  • Hoe onderhoud ik mijn meubels het beste?

    Alle meubelen die wij behandelen worden met beits behandeld op waterbasis. Deze beits zal na enkele jaren weer opnieuw aangebracht moeten worden afhankelijk van het gebruik en de plaats van het meubel (binnen of buiten). Voor een uitgebreidt behandelingsadvies kunt onze behandelingspagina doorlezen.

  • Uit welke behandelingen voor het hout kan ik kiezen?

    Budget Living biedt diverse behandelingen voor alle houtsoorten waar wij mee werken. Onze behandelsoorten worden uitgebreid beschreven op onze behandelingspagina.

  • Kan ik ook beits of nano coating bij jullie bestellen?

    Indien u beits of nano coating wilt (bij)bestellen kunt u dit aanvragen via ons contact formulier. Hier kunt u tevens de gewenste kleur voor de beits aangeven.

  • Waarom bieden jullie geen behandeling nano coating aan?

    Beits is een een verfsoort en zodoende worden de meubels in onze verfloods gespoten, indien u voor deze behandeling kiest. Nano coating mag niet op het meubel gespoten worden in verband met veiligheidsvoorschriften. Vandaar dat nano coating erop gerold wordt met een verfroller. Deze behandeling is erg duur indien u deze via Budget-Living zou willen laten uitvoeren. Vandaar dat wij ervoor gekozen hebben om de nano coating los te verkopen zodat u deze zelf kunt uitvoeren. Mocht u toch liever willen dat Budget Living uw meubel met nano coating behandeld, kunt u contact met ons opnemen voor de kosten van deze behandeling.

  • MAATWERK

  • Ik heb op een andere site een meubel gezien, kunnen jullie deze ook maken?

    Wij kunnen ontzettend veel en beperken ons niet tot het standaard assortiment. Het kan zijn dat u een meubel heeft gezien, welke wij (nog) niet binnen ons assortiment hebben. Stuurt u dan via ons contactformulier  de volgende gegevens en wij stellen een gratis en vrijblijvende offerte voor u op:

    • - Gewenste afmeting
    • - Bron van welke site
    • - Gewenste houtsoort en behandeling
    • - Het uploaden van max 1 afbeelding om ons een idee te geven wat u precies bedoelt

     

    Klik hier om direct naar ons contactformulier te gaan.

  • Kan ik de meubels op de site ook in ander afmetingen / maten bestellen?

    Ja, dat is mogelijk. Staat uw maat of afmeting niet bij het gewenste meubel? Vult u dan ons contact formulier in met de volgende gegevens en wij maken een gratis en vrijblijvende offerte voor u op:

    • - Gewenste meubel
    • - Gewenste afmeting
    • - Gewenste houtsoort en behandeling

     

    Klik hier om direct naar ons contactformulier te gaan.

  • Hoe kan ik een eigen ontwerp indienen van een meubel dat ik graag gemaakt wil hebben?

    Naast ons assortiment op de website zijn we zeer goed in maatwerk. Heeft u een idee of speciale wens dan maken wij een gratis en vrijblijvende offerte voor op Maat (eventueel incl 3d presentatie). Daarnaast mag u zelf de naam van het product bedenken!  U kunt hiervoor ons contactformulier invullen. Hierbij hebben wij in ieder geval de volgende informatie omtrent het product nodig:

    • - Gewenste afmeting
    • - Bron van welke site
    • - Gewenste houtsoort en behandeling
    • - Het uploaden van max 1 afbeelding om ons een idee te geven wat u precies bedoelt

     

    Klik hier om direct naar ons contactformulier te gaan.

  • STEIGERHOUT

  • Zitten er ook splinters aan het steigerhout?

    Onze meubels zijn geen standaard of ruwe ‘steigerhouten’ meubels. Al onze producten worden met zorg gemaakt en ieder product wordt afgekant en geschuurd.  Ondanks dat we onze meubels met zorg maken kunnen we splinters niet geheel uitsluiten, maar de kans op splinters is zeer klein.

  • Werkt het hout nog na of krimpt het hout ook nog na verloop van tijd?

    Al ons hout is teruggedroogd naar 15 % vochtigheid, zodat dit geschikt is om meubels te maken die binnen geplaatst kunnen worden. Hierdoor is de nakrimp vrijwel nihil. Ook bepalend is de luchtvochtigheid in uw kamer. Hiervoor adviseren wij een luchtvochtigheid tussen de 40% en 60% in huis. Indien dit hoger of lager is heeft u kans overmatig werken en krimpscheuren.

  • Wat is het verschil tussen nieuw, gebruikt (oud) en verouderd steigerhout?

    Nieuw steigerhout

    Nieuw steigerhout is niet in de bouw gebruikt en komt direct vanuit de fabriek naar onze werkplaats. Deze planken hebben een bruin-beige kleur en is de goedkoopste van alle soorten. Indien u de kleur niet mooi vindt, zijn er diverse mogelijkheden om de plank c.q. meubels te laten behandelen met (gekleurde) beits of verf. Hiervoor kunt u onze <behandelingspagina> bekijken. Indien de meubels buiten staan onbehandeld, zal het nieuw steigerhout op den duur ook gaan vergrijzen. Dit proces start na ongeveer 8 maanden.

     

    Gebruikt of oud steigerhout

    Gebruikt steigerhout is hout dat daadwerkelijk gebruikt is voor steigers. Hierdoor krijgt het hout zijn verweerde uitstraling. Gebruikt steigerhout heeft van zichzelf al een mooie grijze kleur en komt het beste tot zijn recht onbehandeld of met een blanke beits. Het is duurder dan nieuw steigerhout, omdat het enkele jaren heeft geduurd voordat het een ‘gebruikte’ plank genoemd mag worden. Hierdoor is gebruikt steigerhout veel minder op voorraad.

     

    Verouderd steigerhout

    Verouderd steigerhout lijkt op gebruikt steigerhout, maar bevat geen cement en/of verfresten. De verouderde look wordt verkregen door het hout een kunstmatig verouderingsproces te geven en biedt vele voordelen t.o.v. gebruikt steigerhout omdat het lichter, minder krimpgevoelig en goedkoper is. 

    Wij geven daarom ook het advies om te kiezen voor verouderd steigerhout indien u de meubels graag wat stoerder wilt. Indien u alsnog wilt kiezen voor gebruikt hout is dit natuurlijk altijd mogelijk.

  • Wat is steigerhout?

    Steigerhout is grof gezaagd, ongeschaafd vurenhout en wordt voornamelijk gebruikt voor steigers in de bouw. De planken die wij gebruiken zijn 5 meter lang, 19,5 cm breed en 3 cm dik. De planken heeft een lange vezel en is een zachte houtsoort, waardoor het  een flexibele plank is om mee te werken en geen harde splinters heeft.

    De gebruikte steigerhouten planken krijgen hun verweerde uitstraling omdat ze minimaal een jaar buiten op de bouw gebruikt worden. Het vergrijzingsproces ontstaat doordat ze in weer en wind blijven liggen en de kalk-, cement- en verfresten al een sort van impregnatie aan geven.

  • Hoe is de afwerking van jullie meubels?

    Kwaliteit staat bij ons voorop en daarom behandelen wij onze meubels altijd met grote zorg. Alle producten die we maken worden afgekant en geschuurd. We proberen onze meubels waar mogelijk te verlijmen een indien we moeten schroeven proberen we de schroefgaten zo veel mogelijk uit het zicht te plaatsen. Indien er schroefgaten in het zicht zitten, worden deze met houten proppen gevuld voor het mooiste resultaat.


  • Kan ik ook een kleurstaal aanvragen?

    Wilt u een goed vergelijk maken tussen de diverse houtsoorten of kleuren kunt u een kleurstaal aanvragenen tot een maximum van vier kleurstalen laten opsturen om een goede keuze te kunnen maken. Klikt u hier om een kleurstaal aan te vragen.

Close